Kantoor | Hoek van Holland

  • 1 | 19
  • 2 | 19
  • 3 | 19
  • 4 | 19
  • 5 | 19
  • 6 | 19
  • 7 | 19
  • 8 | 19
  • 9 | 19
  • 10 | 19
  • 11 | 19
  • 12 | 19
  • 13 | 19
  • 14 | 19
  • 15 | 19
  • 16 | 19
  • 17 | 19
  • 18 | 19
  • 19 | 19

Kantoor | Hoek van Holland

Voor Woningbouwvereniging Hoek van Holland (WVH) mocht Marleen van Heijningen de entree en een deel van de backoffice opnieuw inrichten. Met duurzaamheid als belangrijke wens.

Doordat de organisatie de afgelopen jaren een flinke digitale ontwikkeling heeft doorgemaakt, was de bestaande entree inrichting niet meer geschikt. Bovendien wilde de organisatie een nieuwe manier van werken implementeren waarin flexibiliteit, toekomstgericht en professionaliteit in een persoonlijke setting centraal zou staan. Uit onderzoek onder medewerkers kwam naar voren dat de akoestiek en verlichting verbeterd konden worden en de rolverdeling voor de klant niet duidelijk zichtbaar was. De verdeling backoffice versus wachtruimte was uit verhouding. Hoog tijd voor vernieuwing wat aansluit op de service die WVH wil bieden aan zijn klanten.

Wat vaak onvoldoende aandacht krijgt is wat te doen met de producten die vrij komen bij de sloopwerkzaamheden, zoals de vloertegels, meubels, verlichting? De vloertegels zijn eruit gehaald en teruggebracht naar de oorspronkelijke leverancier/fabriek, het op een hoedanige manier vermalen en hergebruiken. Met deze leverancier zijn we tevens in zee gegaan voor een nieuwe duurzame vloer. Onderstellen van tafels zijn opnieuw gebruikt. Diverse lampen en stoelen zijn gemaakt van petflessen (verpakking voor frisdranken en andere vloeistoffen). Plafondlampen zijn hergebruikt en daar is LED/duurzame opbouwverlichting aan toegevoegd.

Plantenbakken hebben al in het ontwerp een plek gekregen, waardoor de planten veel beter uit komen en deze zullen dan ook goed groeien. De uitdaging zat in de routing en vriendelijkheid (herwinnen) van de ruimte. De verlichting en de kleuren waren gedateerd en niet goed afgestemd. Deze afstemming is belangrijk omdat kleur en materiaal ook veel doen met kunst- en natuurlijk licht. De functies zijn heel natuurlijk in het ontwerp geplaatst, waardoor de ruimte een hele vriendelijk entrée is geworden ('open ruimte'), waarin de klanten gezien worden en de rust vinden om even te wachten totdat ze geholpen kunnen worden.

De zichtbaarheid in het exterieur / straatbeeld is ook meegenomen in het ontwerp door middel van reclame-uitingen, passend bij de uitstraling van het vernieuwde interieur met bestaande website. Dit is in samenwerking met studio Anvoco gerealiseerd.

In verband met Covid: is het kantoor WVH helaas nog niet open, de klanten kunnen momenteel alleen telefonisch terecht. We hopen dat dit in de nabije toekomst weer mogelijk is.